Hi there fellas.. Come and Join Me people. Make yourself a BLOG!

● Jom Ekot ●

Monday, August 8, 2011

RAMADHAN : 8th Day- Bersyukur



Manusia..Manusia.
Apa zahir itu lebih penting dari segalanya?
Apa zahir itu menjadi kebanggaan pada dirimu?

Biar kukatakan..

Aku bersyukur..
Aku bersyukur dengan rezeki yang Allah swt berikan padaku
Aku masih mampu bernafas
Aku masih mampu bergerak
Aku masih mampu berbakti pada kedua2 orang tuaku

Aku bersyukur..
Aku bersyukur kerana dikurniakan kawan2 yang baik
Aku bersyukur kerana masih ada yang menyayangiku
Aku bersyukur kerana masih ada yang menghargaiku

Aku bersyukur..
Aku bersyukur dikerniakan anggota badan yang sempurna
Walaupun aku tahu..
Ianya tidak semulia orang lain..

Aku bersyukur dikurniakan wajah yang sempurna..
Walaupun ku tahu..
Ianya tidak seindah yang lain..

Aku bersyukur dikurniakan sepasang mata yang bisa melihat..
Walaupun ku tahu mataku tidak sebasar..
dan secantik yang lain..





Cintailah kekurangan orang lain
Hargailah mereka yang masih ada untukmu
Jangan ada penyesalan di hujung hari kelak
Kerana sesungguhnya waktu itu kamu sudah terlambat walaupun hanya sedetik..












No comments:

Post a Comment